وب نوشت استاد محمد پیکری

به بسم الله کنم آغاز شعری                     که گیرد بوی خوش از نام لیلی

  • صفحه اصلی
  • آرشیو
  • عناوین مطالب

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش پنجاه و هشتم)

توسط ادمین | جمعه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۱ | 23:14

حریص

۱_عاشقی که یک معشوق آشکار و چند معشوقه پنهان دارد، درحقیقت عاشق هیچکس جز خودش نیست و همگی بازیچه خودخواهی او هستند .

ارمغان

۲_انسان‌های مثبت اندیش و پرانرژی در درون یک جامعه مانند خون در بدن آدمی عمل می‌کنند و عناصر لازم برای حیات جامعه را به آحاد اعضای پیرامون خود می‌رسانند و منتقل می‌کنند و همان‌طور که خون اکسیژن را به سلول‌ها می‌رسانند، انسان‌های مثبت نگر امید را برای دیگران به ارمغان می‌آورند .

مخلوق

۳_توتیای چشم امیدواران کلمه طیبه ان‌شاءالله است، چون الله جل جلاله ، همان رب‌العالمین است و جز تربیت مربوب مقصودی ندارد بنابراین خواسته و غرض نهایی پروردگار کریم تکامل مستمر و بی‌وقفه مخلوقات است .

عقل آدمی

۴_اگر از عقل خود در کنار و همراه هر یک از اعضاء بدن خود استفاده کنید، لذت بیشتری از حواس پنج‌گانه می‌برید و نتایج کامل‌تری بدست می‌آورید .

واسطه

۵_امام عصر ارواحنا فداه چون تالی تلو آخرین فرستاده پروردگار است همچون او مظهر رحمةللعالمین خداوند ذوالکرم و ارحم‌الراحمین است پس حتی برای غافلین و معاندین نیز طلب مغفرت می‌کند و واسطه فیض برای جمیع خلق خداست .

شکار لحظه ها

۶_داغ هایی که آدمی در طول زندگی تجربه می‌کند به‌ظاهر شادی را به امری دشوار تبدیل می‌کنند ولی یک پیام مشترک در ضمیر همه آن‌ها نهفته‌است و آن پیام این است که: ای انسان فرصت زندگی کوتاه است پس تا می‌توانی شاد باش

نابودی کرامت

۷_بزرگ‌ترین دشمن کرامت انسان خود انسان است. آدمی با تنگ‌نظری ،با بی‌پروایی در سخن و با رفتار حریصانه اش کرامت انسانی خود را نابود می‌کند .

ناسازگاری یا سازگاری؟

۸_هم مردان و هم زنان با نوازش رام می‌شوند اما تضمینی برای رام ماندن آن‌ها نیست. بنابراین چاره‌ای برای همسران نیست الا آنکه همواره همسر و شریک زندگی خود را نوازش کنند تا رام بماند و طغیان نکند .

تعلیم و تعلم

۹_بوروکراسی غیرضرور و بیش‌ازحد در هر موضوعی آفت و مانع حصول مقصود است و در مقام تعلیم و تعلم از سایر موضوعات خسران خیز تر است پس کمترین انتظار از جهاد دانشگاهی عبور از بوروکراسی های دست و پاگیر است .

معیار حسن و قبح

۱۰_خبرنگار موفق کسی است که با معیار حسن و قبح ذاتی اخبار کسب کند اما به تناسب مصالح و مفاسد فعلی خبرهای کسب‌شده را منتشر کند. جامعه‌ای که با اخبار واصله جهت‌گیری پیدا می‌کند در اکثر مسائل بین ذات و صورت فعلی مسئله تفاوتی قائل نمی‌شود و این تغافل جمعی مسئولیت خبرنگاران را سنگین‌تر می‌کند .

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش پنجاه و هفتم)

توسط ادمین | جمعه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۱ | 22:56

راز بزرگ آفرینش

۱_این مرغ نگاه بی‌پناهم،تا کی بزند به آسمان پر
   ای ماه‌ترین رخ نهانی،ای قدر تو از رخت نهان تر
   ای راز بزرگ آفرینش، خورشید امید اهل بینش 
   دریای پر از خروش قلبم، بر ساحل وصل تو زند سر

افسوس

۲_دنیا به این بزرگی گاهی چقدر تنگ است 
   دست دل رحیمم گاهی به زیر سنگ است 
   من عاشق سخایم سرچشمه صفایم 
   افسوس که اطراف من، پر از جفا و جنگ است  

قضاوت

۳_یکی از دلایل فضولی در زندگی مردم رشدنایافتگی شخصیت روحی فرد و پاسخ به حس رقابت با دیگران است. گاهی انسان‌ها در زندگی خصوصی دیگران کنجکاوی و فضولی می‌کنند تا ببینند علت عقب‌افتادگی‌های خود یا آن‌ها و علت پیشرفت خودی آن‌ها چیست و با این فضولی حس برتری‌جویی خود و گاهی عقده‌های ناشی از محرومیت‌های خود را التیام می‌بخشند .

قدردان

۴_از سقوط نجات می‌یابد کسی که دست نیاز نگاه خود را تنها به تبسمی می‌دوزد که تحسین او نه تحقیر است و نه تحمیق و نه تملق، بلکه چون دست عاشق تو به سوی قلب او دراز شده‌است، لبخندش را نثار تو کرده‌است. قدر این تبسم را بدان چون هر گل خنده‌ای بر قله احترام نمی‌روید .

جایگاه ها

۵_کامل‌ترین انسان‌ها و فهمیده ترین آن‌ها کسانی هستند که قدرت تفکیک بالایی دارند. تفکیک موضوعات از یکدیگر، تفکیک مسائل از یکدیگر، تفکیک موقعیت‌ها از یکدیگر، تفکیک زمان‌ها از یکدیگر ،تفکیک مخاطبین از یکدیگر، تفکیک معاشرین از یکدیگر و... انسان رشد یافته کسی است که در هر جایگاهی به تناسب اقتضای همان جایگاه رفتار می‌کند .

دل تنگ

۶_امام رضا علیه آلاف التحیه و الثنا، هیچ‌کس را بی‌نصیب و بی‌پاسخ نمی‌گذارد چون هرکه به او متصل شود از راه دل به سویش می‌شتابد و او امام دل‌های شکسته اما امیدوار است .

پیدایش خویش

۷_ تئاتر زندگی شما هیچ تماشاچی نخواهد داشت اگر طراح و کارگردان و بازیگر آن خود شما نباشید پس ابتدا نقش خود را پیدا کنید .

ناگزیر

۸_این کریمه شریفه قرآن کریم که می‌فرماید: ان ربک لبالمرصاد، بشارت و دلگرمی به ولی خداست چه رسول اکرم علیه آلاف الکرم و چه امام عصر مهدی موعود سلام‌الله‌علیه. یعنی خدای علی اعلی در کمین دشمنان ولی خداست و برای هیچ بدخواهی گریزی از کمین خدا نیست .

قانون ها بر مبانی بهانه ها

۹_عالم پر است از قوانین عشق و قوانین خرد و تنها موجودی که گاهی آن‌ها را متناقض می‌بیند انسان است .دلیل این برداشت غلط تراشیدن بهانه‌ای برای زیر پا گذاشتن یکی از این دو دسته از قوانین جاری هستی است .

تجارب

۱۰_کسانی که یک تجربه‌ی تلخ در موضوعی معین دارند با دور نگه‌داشتن دیگران از آن تلخی ،مرهمی دل‌نشین و شیرین را جستجو می‌کنند ولی آن‌هایی که دیگران را به درد و رنج خود مبتلا می‌کنند، جاهلانه بر روی زخم‌های قدیمی و کهنه خود نمک می‌پاشند .

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش پنجاه و ششم)

توسط ادمین | سه شنبه بیست و چهارم خرداد ۱۴۰۱ | 1:59

عصاره معرفت

۱_امام صادق علیه‌السلام، عمری را به شاگرد پروری و روشنگری اختصاص داد اما لحظه آخر حیاتش سخنی خاص‌تر برای توصیه به همه کس و وصیت به نزدیکانش، بهتر از سفارش به نماز انتخاب نکرد پس نماز عصاره همه معارف است .

خیالات از دست رفته

۲_غرق شدن در گذشته، فرصت خوب زیستن در آینده و حال را از آدمی می‌گیرد و چه بسیارند انسان‌هایی که لحظه‌های موجود را ، فدای تأسف برای گذشته یا خیال‌پردازی برای آینده می‌کنند درحالی‌که فرصت موجود و زمانی‌که در آن قرار دارند از گذشته و آینده مهم‌تر است چون می‌تواند هم جبران گذشته باشد و هم دری به سوی آینده .

نقطه ی کمال

۳_نحوه حجاب فرع بر حجاب است اما اصل حجاب هم حق است و هم تکلیف. انسان عفیف هم خود محجوب است و هم به حجاب دیگران احترام می‌گذارد و رعایت حجاب غایت دین‌داری و سقف ایمان نیست ، بلکه پله اول و الفبای دین و از اولویت و ضروریات و مقدمات تدین است نه نقطه کمال آن .

کینه کهنه

۴_آنچه می‌نوشم شراب کهنه نیست
    این شکاف سینه، زخم دشنه نیست 
    خون‌دل در حسرت دیدار اوست 
    زانکه در دوران او ، جای جنگ و کینه نیست 

هم کلامی علت و معلول

۵_اگر کسی بپذیرد که اجتماع و ارتفاع دو نقیض محال است و اگر بپذیرد که علت بر معلول مقدم است و بازگشت هر معلولی به‌علت خود است و اگر بپذیرد که کل از جزء خود بزرگ‌تر است، اگر بپذیرد دفع ضرر محتمل عقلاً لازم است ما با او درباره همه‌چیز می‌توانیم سخن بگوییم و هم‌کلام شویم و تعاملی سازنده داشته‌باشیم به‌شرط آنکه سلطه‌جویی را کنار گذاشته و یکدیگر را تحقیر نکنیم .

عطوفت زن

۶_احساس و عاطفه، ظرافت و لطافت در عالم وجود الگو می‌خواهد و خداوند دختر را در این جایگاه آفرید تا وقتی‌که بزرگ شد در کسوت مادری یا همسری و خواهری چشمه فیاض محبت باشد .

اراده عشق

۷_بهینه زیستن در میان اجتماع این است که لحظه به لحظه احساس امنیت را در اطراف خود و بین مردمان بیشتر از پیش ایجاد کنی و با چشم‌پوشی از خطای دیگران حداقل محبت را تامین کنیم و با عبور از امیال خود در برابر اراده معشوق کامل شوی .

آرزوی وصال یار

۸_انسان هایی منتظر امام عصر ارواح من سواه فداه هستند،هرشب آن ها یلدایی است که درازایش جانکاه و لحظه هایش به تقاضای وصل یار می گذرد و صبح صادق را آرزو میکنند اما انسان های غافل حتی در شب یلدا برای لحظه ای از کمند غفلت نمی رهند.

سازگاری

۹_دنیا به کام کسی است که گام‌هایش را عاشقانه برمی‌دارد و هرگز به‌خاطر حرص و خشم و تنفر پای خود را بر زمین نمی‌کوبد چنین کسی دنیای گوارا و آخرتی گواراتر دارد .

صفت امام

۱۰_امام کسی است که دیگران را عقاب و بازخواست نمی‌کند و سعی نمی‌کند مدام غرور دیگران را بشکند و آن‌ها را در خلوت و جلوت خرد کند بلکه او می‌کوشد با عمل خود و با گفتار خود بدون تاخیر در صورت فراهم بودن شرایط هدایت، دیگران را راهنمایی کند و هر کسی که این رمز تعامل و صفت ارتباطی را در معاشرت خود با مردم رعایت کند امامزاده است و رفت‌وآمد و نشست‌وبرخاست با او مایه برکت و رشد و تعالی خواهد بود .

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش پنجاه و پنجم)

توسط ادمین | یکشنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۱ | 23:51

بزرگ منشی

۱_بزرگ شدن واقعی یعنی ارتقاء تقاضاهای آدمی. چه بسیارند انسان‌های کهن‌سالی که کوچک مانده‌اند و هرگز بزرگ نشده‌اند .

میراث

۲_چه بسیارند انسان هایی که میراث گذشتگان آن ها مال و منال و ملک و اموال نیست بلکه اینان وارث اخلاق حمید و خلق پسندیده نیاکان  خود هستند که اکنون باعث درخشیدن آن هاست،شما نیز به ارثی که باقی میگذارید اندیشه کنید.

فریاد ناحق

۳_منافق کسی است که غنای خود را مخفی و فقر دیگران را فریاد می‌زند .

بی انصافی

۴_کسی که برای غیر خود هیچ حقی قائل نیست بشر نیست، درحالی‌که خداوند بزرگ‌ترین حق را که حق حیات است به هر موجود زنده‌ای داده‌است اما تنها حق خود را می‌پذیریم و حق دیگران را نه.

سرکوب تمایلات

۵_سرکوب کردن مطلق تمایلات، نوعی خودکشی ،کفران نعمت و ناشی از عجز آدمی می‌باشد. یک انسان‌رو به کمال برای ارضای تمایلات خود تدبیر می‌کند و تمام راه‌های معقول و مقبول را بررسی می‌کند و خط‌قرمز او تنها یک چیز است: ظلم .

زبان رسا

۶_قلم زبان رسای خردمندانی است که معنای جاودانگی را فهمیده‌اند .

نسیم عاشقی

۷_جمعه می‌آید نشاط تازه‌ای
    رونق بی‌حد و بی‌اندازه ای
    جمعه می‌آید نسیم عاشقی 
    ذبح غم‌ها بر لب دروازه‌ای 

عاشق خسته

۸_روزی فراخواهد رسید که عاشق از معشوق خود چنان متنفر می‌شود که مرگ او را آرزو می‌کند، دلیل این دگرگونی فقط و فقط ظهور خودخواهی مخفی‌شده در ضمیر عاشق است که فرصت و بهانه‌ای برای ابراز وجود نداشته‌است و معاشرت نزدیک و مداوم فرصت پیدا شدن بهانه‌ها را ایجاد می‌کند و بهانه‌ها خودخواهی نهفته را از خمیر عاشق بیرون می‌کشند. درحالی‌که عشق حقیقی یعنی ازخودگذشتگی و ترجیح تمایل معشوق به هر قیمتی .

نقش عشق

۹_نقش پرچمی را که بر قله‌های افتخار می‌کوبید خود انتخاب کنید و اجازه ندهید جز معشوق شما، کسی بر آن نقش بزند البته اگر به معشوق خود افتخار می‌کنید .

قصه های کهن

۱۰_مادربزرگ‌های قصه‌گو ، همان طراحان و مهندسان بنای عمر نسل‌های بعد از خود هستند که کیفیت زندگی فرزندان و فرزندان فرزندان خود را رقم می‌زنند .

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش پنجاه و چهارم)

توسط ادمین | یکشنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۱ | 21:56

دنیای زندگی و مرگ

۱_دو نظر وجود دارد شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ ۱-زندگی تنها متعلق به زنده هاست و مردگان زندگی نمی‌کنند، چه نیک‌نام ها و چه بد نام‌ها .
۲-زندگی ، صاحبان نام نیک را هم در میان زنده‌ها جا می‌دهد و آن‌ها در میان مردمان زنده زندگی می‌کنند ، اما بدنامان برای همیشه مرده‌اند.
 درنگ نکنید فرصت انتخاب همیشگی نیست یکی از این دو نظر را انتخاب کنید و از همین لحظه بر مبنای انتخاب خود زندگی کنید .

اعمال و کمال

۲_کمتر کسی از غیر معصومین توفیق یافته‌است که بین کمال علم و کمال عمل جمع کند و هر دو را احراز نماید و چمران عالم عارف توفیق یافته‌ای بود که شهادت، حسن ختام اعمال نیک او شد .

رفتار مبلغ

۳_هیچ تبلیغی رساتر از رفتار یک مبلغ نیست اما مبلغان غیرعامل نیز یک فایده دارند و آن این است که مردم به ضرورت ظهور حجت خدا ارواح من سواه فداه بیشتر ایمان می‌آورند ، البته اگر موجب بدنامی دین نشوند .

وفای به عهد

۴_زیبایی در وفاداری است .

آینه ی کردار

۵_آرزوهای آدمی هم می‌تواند خوب باشد و هم بد .
خوبی و بدی آن‌ها در آیینه رفتار امروز شما نمایان می‌شود، آرزوهای خوب اخلاق انسان را نیکو و آرزوهای بد رفتار آدمی را زشت و ناگوار می‌سازد .

عبرت

۶_بهترین‌ها هم گاهی اشتباه می کنند اما بدترین‌ها کسانی هستند که از اشتباه خود یا دیگران درس عبرت نمی‌گیرند .

عشق و حرفه

۷_هر هنری اگر به شغلی تبدیل شد برای کسب درآمد، رفته‌رفته از عشق تهی می‌شود .

امید واهی

۸_معشوقی که عاشق خود را امیدوار نگه می‌دارد اما از وصال او جلوگیری می‌کند، به‌دنبال بهره‌کشی از دلداده خود است. پس می‌توان آن معشوق را جنایتکارترین موجود انسان‌نما معرفی کرد .

دین و درک

۹_فهم عمیق از ماهیت دین و درک درست از مخاطب ، عالم حقیقی را در زمان‌های بی‌کران و مکان‌های بی‌شمار پرواز می‌دهد.

جهل کشنده

۱۰_هیچ سلاحی هولناک‌تر از جهل نیست و امام‌زمان ارواح من سواه فداه در عصر ظهورش جاهلان را خلع‌سلاح می‌کند.  

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش پنجاه و سوم)

توسط ادمین | شنبه بیست و یکم خرداد ۱۴۰۱ | 2:5

چشم دل

۱_این غزل را به مادر خانم محترمه ام سرکار خانم اشرف سالیانی تقدیم می‌کنم:«ساقی رعنا»
 یارم به میدان آمده، ابروی خون ریزش ببین
 غزال شیران آمده، چشمان مخمورش ببین
 هر کس که او صیدش کند، از مهر لبریزش کند
 او با کمندش آمده ،گیسوی پرچینش ببین 
 ناز نگاه سست او ،کرده دل و جانم هدف
 تیرش چه بران آمده ،مژگان مشکینش ببین 
او کشتگان خویش را، درمان و احیا می‌کند 
با مرهم جان آمده، لب‌های شیرینش ببین
ما ناسپاس لطف او، او رحم و جبران می‌کند
با حلم و با صبر آمده، سکوت سنگینش ببین
ای رهروی هستی طلب، برگیر جام لطف رب
او با خم می آمده، کلام زرینش ببین 
راه وصالش بندگی است در کوره راهه زندگی
ساقی رعنا آمده، لبخند رنگینش ببین 

وسعت دل

۲_جهان تنگ پر از فشار است برای تنگ‌نظران ،ولی وسیع و فراخ است برای هر کسی که وسعت نظر و مثبت اندیش است. در این جهان تنگ و وسیع خود نگاه خود را انتخاب کنید و اجازه ندهید کسی به‌جای شما تشخیص دهد و تصمیم بگیرد .

ارزش زمان

۳_انسان‌های وقت‌شناس را وقت و بی‌وقت می‌توان شناخت، آن‌ها به‌موقع کاری که لازم است می‌کنند و بی‌موقع کاری که لازم نیست نمی‌کنند .

عقل سلیم

۴_آن‌هایی که عاشق تعادل اند عشق و نفرت خود را عاقلانه ابراز می‌کنند چون معشوق آن‌ها این‌گونه اقتضا می‌کند .

لبه ی پرتگاه

۵_پست و مقام و عناوین برجسته، لبه‌های پرتگاه یک جامعه انسانی هستند که انسانیت بعضی‌ها از لحظه‌ی رسیدن به‌همین پرتگاه سقوط می‌کند .

اللهم عجل لولیک الفرج

۶_در خطبه‌های نماز عیدی که به امامت امام عصر حجت‌ابن‌الحسن المهدی برگزار می‌شود نمازگزاران ناب‌ترین تفسیر قرآنی را می‌شنوند که گوینده‌اش قرآن ناطق است .

انعکاس بد و خوب

۷_اطراف ما پر است از خوبی‌ها و بدی‌ها و بعضی‌ها آیینه بدی‌ها هستند  و بعضی‌ها آینه خوبی‌ها، اما من تمام تلاش خود را می‌کنم که جزء دسته اول نباشم و با تمرین پی‌درپی خوبی‌ها را منعکس کنم .

قدر ومنزلت نعمتها

۸_عمل و اندیشه جهادی یعنی حذف تشریفات غیرضرور و زائد و قربانی کردن مطامع فردی به پای منافع جمعی و ملی و تلاش بی‌وقفه تا حصول نتیجه بر مبنای اعتقاد به ارزش‌های والای انسانی و الهی خصوصاً قدرشناسی از نعمت‌های موجود .

فکر و سخن

۹_برای آنکه زبان ما تحت فرمان ما باشد و ما اسیر سخنان خود نباشیم، لازم است که تمرین کنیم. باید از جملات کوتاه حتی در موضوعات عادی و روزمره شروع کنیم و اول فکر کنیم سپس سخن بگوییم و منظور از فکر کردن ، سنجش دلیل سخنی که می‌خواهیم بر زبان جاری کنیم و ارزیابی نتیجه آن قبل‌از بیان است .

چشم خرد

۱۰_آفاق جهان پر از رنگین‌کمان اندیشه‌هاست. راه لذت بردن از نگاه به آن‌ها برداشتن عینک‌های تک‌بعدی نگر از چشمان خرد است .

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش پنجاه و دوم)

توسط ادمین | پنجشنبه نوزدهم خرداد ۱۴۰۱ | 1:37

از گذشته تا به آینده

۱_خاطرات شیرین گذشته التیام رنج‌های زمان حال هستند اما درمان اصلی، تلاش و تکاپو و با امید به آینده‌ای بهتر است .

هوش ارتباطی

۲_اخلاق خوب بزرگ‌ترین عامل در روابط موفق بین انسان‌هاست .

حق مظلوم

۳_ظهور حجت خدا ، روز ظهور همه خوبی‌هاست و خوبی یک پیشوای عادل، تنها حل مشکلات مظلومین مراجعه‌کننده به محکمه اعلای او نیست بلکه برتری او در خوبی‌ها به میزان دادخواهی مظلومانی است که توان رفتن به محکمه را هم ندارند .

توجه عاشق

۴_آه‌وناله‌ی عاشق اگر برای جلب توجه معشوق است نباید موجب رنجش او شود و در حد جلب عنایات او کافی است .

حریم

۵_قدر یعنی اندازه و ادراک اندازه‌ها و فهم حد و حدود، قدر و منزلت آدمی را بالا می‌برد به‌شرط آنکه حد و حدودی را که می‌دانیم رعایت کنیم و به محدوده کسی تجاوز نکنیم و به‌قدر و منزلت موجود خود بی‌توجه نباشیم .

مرتبه ی تعادل

۶_حضرت امام علی‌بن‌ابیطالب علیه افضل صلوات المصلین ازآنجایی‌که ملکه عدالت در رفتار و گفتار و اندیشه او به اعلی مرتبه امکان محقق شده بود، شاهین ترازوی روز قیامت است و تمام شئون انسان‌ها نسبت‌به او سنجیده می‌شود تا مرتبه تعادل ابعاد وجود هر کسی معلوم شود و از همین روست که آن حضرت قسیم النار و الجنة لقب گرفته‌است .

انسان متوقع

۷_ اگر اندکی از توقعی را که از خداوند و از سایرین از جنس همنوعان خود داریم، از خودمان داشتیم دست به زانو می‌گرفتیم و قدر خود را تعالی می‌بخشیدیم .

محراب

۸_حزن مشهود در تمام محراب‌ها از آن لحظه‌ای که علی در محراب نمازش به‌خون‌غلتید ابدی شد .

شب قدر

۹_دو دریایی که زیر آن دو ابروست 
    چه شهلا و چه زیبا و چه نیکوست 
    شب قدر است زلف دلربایش 
    جواب ربنا آن دو لب اوست 

پیدایش و بقا

۱۰_دلیل پیدایش رژیم جعلی اسرائیل اندیشه شیطانی سیاست‌بازان انگلیسی بود ، اما دلیل بقای این رژیم منحوس تنها دو چیز است:۱- خیانت دولت‌های به‌ظاهر اسلامی ۲-غفلت ملت‌های مسلمان در سرتاسر جهان و بی‌تفاوتی آن‌ها 

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش پنجاه و یکم)

توسط ادمین | پنجشنبه نوزدهم خرداد ۱۴۰۱ | 1:23

به جای دیگری بودن

۱_یکی از بهترین راه‌های فرونشاندن خشم نسبت‌به دیگران این است که خود را به‌جای آن‌ها گذاشته و برای رفتار آن‌ها عذر بتراشیم ، عذری که اگر ما خود در آن موقعیت بودیم برای خود موجه تلقی می‌کردیم .

ناآگاهی

۲_نباید بیشتر از تلاشی که می‌کنیم توقع نتیجه داشته‌باشیم و اگر با وجود سعی و تلاش زیاد کمتر حاصلی به دست می‌آوریم، نشانه آنست که شاید مسیر و راه را اشتباه انتخاب کرده‌ایم و انرژی خود را در بیراهه هدر می‌دهیم و چه‌بسا ممکن باشد مقصد را اشتباه برگزیده‌ایم و نامطلوبی را مطلوب و مقصود پنداشته‌ایم .

حرکت

۳_نرفتن بهتر از اشتباه رفتن است اما بالاخره باید رفت و با سکون ، رسیدن معنا ندارد .

بی حد و مرز

۴_هر چیزی حدی دارد به‌جز خدا که رحمتش بی‌انتها و غضبش نیز بی‌منتها است. اما چه خوب است که رحمتش بر غضبش سبقت دارد و بدی‌های ما محدودی در برابر نامحدود است .

فتح

۵_فتح یعنی حفاظت از دارایی‌های نیکو 
    فتح یعنی مراقبت از داشته‌های ظریف و حساس 
    فتح یعنی بدست آوردن دل‌ها 
    فتح یعنی شاد کردن مظلومین 
    فتح یعنی دفع ظلم ظالمین 
    فتح یعنی پس گرفتن خانه و کاشانه‌ی مردم در خونین‌شهر 

جهاد اکبر

۶_حتی در دوران غیبت کبرای امام‌زمان ارواح من سواه فداه نیز باید در مقابل هجوم گناهان مقاومت کنیم و در سنگر ذکر خدا پایداری کنیم چون جهاد اکبر تا صبح قیامت پابرجاست.

خدیجه ی کبری

۷_انضمام روح وفاداری با اکسیر عشق و امتزاج خلق حق‌جویی با شجاعت برخاسته از ایمان، مخلوقی را در عالم خلقت به نمایش می‌گذارد که نامش خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها است  .

آگاه به دین

۸_دغدغه ی ادای دین خواب را از چشم آدمی می‌رباید به‌شرط آنکه بفهمیم که مدیونیم .

حاصل زندگی

۹_کاشتن نهال صبر در زمین زندگی،کاری سخت و تلخ و طاقت‌فرسا است اما میوه آن شیرین‌تر از تمام شیرینی‌ها است .

نام جاودانه

۱۰_صداقت و صمیمیت در کار حتی بعد از گذشت سال‌ها از مرگ انسان، زبان همکاران را به تمجید از حسن رفتار او می‌گشاید و نام نیک تنها بخشی از وجود انسان است که در این جهان جاودانه خواهد بود .

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش پنجاهم)

توسط ادمین | پنجشنبه نوزدهم خرداد ۱۴۰۱ | 1:9

جرم نابخشودنی

۱_هرگز از صفحه ی خاطره‌ام پاک نمی‌شود کلام تلخ آن معلمی که به دوست بازیگوش من به‌خاطر انجام ندادن تکالیفش گفت:« همه که نباید دکتر و مهندس بشوند، مملکت عمله و رفتگر هم می‌خواهد» ای‌کاش آن روز غایب بودم و هرگز اشک حلقه‌زده در چشمان دوستم را نمی‌دیدم. تحقیر تنبیه نیست، جنایت است .

امام زمان

۲_امام‌زمان علیه‌السلام پرچم‌دار عفو و مظهر اکمل رحمت خدای رحمان در میان مردم است .

عدالت

۳_وقتی به دیگران توجه نمی‌کنیم چرا توقع داریم که مورد توجه باشیم؟
 مردمان بزرگ‌تر از مردمک چشم تواند 

هدیه ی الهی

۴_امید سرمایه اصلی انسان‌های موفق است، این سرمایه را به دیگران هم بدهیم تا در جمعی زندگی کنیم که همگی موفق اند .

پیش کشی نابجا

۵_پیشکش کردن منافع ملی و سرمایه‌های کشور در مقابل بهایی اندک به بیگانگان، همیشه و همواره به‌منزله محاربه با امام‌زمان علیه‌السلام است. این حقیقت از درس‌های بزرگ فتوای آیت حق مرحوم میرزای شیرازی رحمةالله‌علیه در ماجرای تحریم تنباکو بود .

حیثیت مرز و بوم

۶_ادبیات هر کشوری آبروی فرهنگی آن کشور است و ادیبان، آبرو داران فرهنگ هر مرز و بوم اند .

ارزش شناخت در انتخاب

۷_تشخیص درست هم منوط به حصول نتیجه صحیح است و هم برخاسته از انتخاب یک روش درست برای تشخیص. پس شناختی که موضوعش بی‌ارزش است غلط است، همچنان که شناختی که موضوعش باارزش اما روش شناخت آن ناصحیح است غلط است .

آرامش در سکوت

۸_هر گفتنی، شنیدنی دارد پس اگر بگویید، بالاخره می‌شنوید اما اگر نگویید، شنیدن ها نیز کاهش می‌یابد و آرامش شما افزایش پیدا می‌کند. بنابراین با سکوت ، آرامش بیشتری را برای خود به ارمغان آورید .

راهنمای خلق

۹_انتظار فرج یعنی تلاش برای استقبال از انسان کامل، انسانی که کمال او در هدایت خلق نهفته‌است و امید ره‌آورد عشق ،به اوست .

محتاج

۱۰_کسانی که توجه دیگران را به هر قیمتی طلب می‌کنند وجاهت حقیقی خود را گم کرده‌اند و همیشه در حسرت درخشیدن بهتر و بالاتر می‌سوزند. راه درخشش واقعی توجه کردن به وظیفه است نه توجه به توجه دیگران .

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش چهل و نهم)

توسط ادمین | شنبه چهاردهم خرداد ۱۴۰۱ | 18:12

سرمایه و بهره وری

1_اگر بجز خلیج‌فارس و ساحل آن ما هیچ سرمایه‌ای نداشتیم یعنی خبری از نفت و گاز و معادن در ایران نبود، بازهم در صورت قدرشناسی از این موهبت الهی می‌بایست ثروتمندترین کشور منطقه می‌شدیم، ولی هزار افسوس که بیماری مزمن سوءمدیریت راه بهره‌مندی از خلیج‌فارس و دریای عمان را بسته‌است و تنها به نام خلیج‌فارس افتخار می‌کنیم .

خطرات ناشی از جهل

۲_این جهل انسان است که حوادث طبیعی را برای او در حد بلا و مصیبت نگه داشته است ولی علم آدمی می تواند خطرات ناشی از حوادث طبیعی را کنترل و مدیریت کند و اصل وجود آن ها را منبعی از منابع انرژی و وسیله ای برای تبدیل آن ها به منفعت قرار دهد.

کلام جانبخش مهدی

۳_مهدی موعود نتیجه هدایت یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر و تلاش صدها هزار مصلح بشری و امید میلیاردها انسان مظلوم است که طلعت زیبا،کلام جان‌بخش ،منطق استوار و قدم‌های با صلابت او و مهر وصف ناپذیرشان عطر هدایت را در سرتاسر عالم پخش می‌کند و عقل و جان هر کسی که مشامش از گند گناه پر نشده ، هدایت و سرمست می‌شود .

بهشت عشق

۴_بهشت باغی است از درختان عشق که میوه‌هایش لطف و کرامت است و آنچه در نهرهای آن جاری است خوش‌بینی است. بهشت با نور صداقت روشن است و نسیم صمیمیت و وفا در آن می‌وزد .

جمعه های شوق آور

۵_جمعه یعنی اوج زیبای سجود 
    جمعه یعنی عمق و ژرفای شهود 
    جمعه عید عاشقان روی اوست 
    جمعه یعنی ترک غیبت، هم قعود 
    جمعه‌ها تمرین هجرت از تمام بردگیست 
    جمعه یعنی لذت راه صعود 
    جمعه باید اشک شوق از دیده ریخت 
    جمعه یعنی حاصل بود و نبود 

جمعه ی سبز

۶_جمعه باید پر کشیدن را چشید 
    جمعه یعنی ختم هر گفت‌وشنود 
    جمعه را اهل دعا فهمیده‌اند 
    جمعه یعنی آخرین میزان سود 
    جمعه می‌آید امام راستین 
    جمعه یعنی لحظه‌ی سبز فرود 

پرده ی اسرار

۷_پرده ستاری خداوند تنها بر عیوب مردمان کشیده نشده بلکه بسیاری از واقعیت‌های زندگی هر کسی تا زمانی‌که در پس پرده ستاریت خداوند پنهان است در دید دیگران عذر تلقی می‌شود اما همین‌که در معرض علم و اطلاع سایرین قرار گرفت از ارزش می‌افتد، پس حتی امور عادی زندگی ما در سایه ستاری خدا آبروی ما را نمی‌برد .

نور و اشتیاق دل

۸_شادی، فوران هیجان از یک دل رضایتمند است پس رضایتمندی را پیوسته به دل خود القا کنید تا راه ظهور شادی را باز نگه دارید .

لجاجت مرگبار

۹_هیچ مرضی خاص تر و خطرناک‌تر از عجب نیست و هیچ دردی صعب‌العلاج‌تر از لجاجت سراغ ندارم .

ارزیابی بر اساس مذهب

۱۰_ثقه السلام کلینی به اوج کمال عقلی رسیده بود چون با وجود آنکه خود برترین مذهب را اختیار کرده بود به انتخاب دیگران که سایر مذاهب را اختیار کرده بودند به دید کفر نمی‌نگریست بلکه آن‌ها را مسیر انتخاب بهتر و ارتقاء عقلی ارزیابی می‌کرد و بر اساس مذهب منتخب دیگران و برپایه اختیار مخاطب، فتوا می‌داد .

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش چهل و هشتم)

توسط ادمین | چهارشنبه یازدهم خرداد ۱۴۰۱ | 22:36

موعود

۱_جمعه‌ای آید 
به خون‌خواهی او 
مهدی موعود 
فرزند حسین 

به نام حسین

۲_چون به نامش بنگری ،نامش حسین است 
ولی عباس، جاری در رگ اوست 

فرماندهان سپاه

۳_سپاه ، تاج سر مردم و سپری محکم برای انقلاب اسلامی بوده ، هست و خواهد بود به‌شرط آنکه اعضای جان‌برکف سپاه خصوصا فرماندهان عالی‌رتبه سپاه متقی باشند و مهم‌ترین خصوصیات لحظه پیدایش را که اهم آن‌ها معنویت است در تمام رده‌ها و رسته‌ها همچنان برخوردار باشند. ان‌شاءالله 

شیخ بهایی

۴_جامعیت علمی و عملی چه در امتیازات فردی و چه در جنبه‌های اجتماعی و سیاسی مهم‌ترین ویژگی و حسن شیخ بهائی بود که او را از همه عالمان قبل و بعد از خود ، در میان غیرمعصومین متمایز و برجسته می‌کند.او فرزانه‌ای جامع کمالات بود .

نشانه ها

۵_جنبش برگ‌ها و دست تکان دادن درختان، نوید وزش نسیم است اما خم شدن یک درخت نشانه طوفان .

انسان متوهم

۶_توهم، نام یک بیماری است که انسان‌های مبتلا به آن از مراتب ضعیف و شدید آن رنج می‌برند و یکی از علایم این بیماری پندار غلط ظالمی است که خود را مظلوم فرض می‌کند. مانند توهم دولت‌مردان آمریکا که گروگان‌گیری جاسوسان خود در ایران را به‌جای دستگیری، گروگان‌گیری معرفی کردند و برای رهاسازی آن‌ها لشکرکشی کردند اما خداوند طرف مظلوم است نه طرف ظالم متوهم .

لحظه وصال

۷_دو چشمان سحرخیزم خمار است 
تمنایش تماشای نگار است 
اگر از در درآید دل ربایم 
تمام لحظه‌ها وقت شکار است 

تکبر و جدال

۸_جر و بحث مصرانه، نمایش زشت بی‌شخصیتی از سوی اشخاص تک‌بعدی، کوته‌نظر و متکبر است و دوری از جدل، علامت کمال روح و پرورش عقلانیت در یک انسان وارسته است . بنابراین احتجاجات منتظران واقعی خالی از جروبحث و جدل است .

ارزش عمر

۹_جوانی ، اوج امتزاج طراوت جسم و قدرت روح انسان است و جوان خردمند صاحب اراده، گل سرسبد مخلوقات خداوند است ولی هزاران حیف که دوره جوانی کوتاه است و سریع می‌گذرد .

خطا در انتخاب

۱۰_مشورت با نااهل موجب لغزش و ارتکاب خطا و باعث دور افتادن از حقیقت است و نااهلان دو دسته‌اند : جاهلان و مغرضان. برخی از هر دو گروه جهل یا غرض خود را با چرب‌زبانی مخفی می‌کنند پس باید بیشتر مراقب چرب‌زبان های مدعی باشیم .

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش چهل و هفتم)

توسط ادمین | چهارشنبه یازدهم خرداد ۱۴۰۱ | 22:19

ایثار و تکرار

۱_شهادت، رسیدن به مرز فنای عاشق در اراده معشوق است. به‌شرط ملکه شدن این صفت در عاشقی که بی‌شمار ایثار و ازخودگذشتگی را تمرین و تجربه ی اطاعت را تکرار کرده‌است.

گنج ها و رنج ها

۲_گنج‌ها را در ویرانه‌ها جستجو کنید و رنج‌های تلخ بی‌مثال را در کاخ‌ها و قصرها مشاهده کنید حتی اگر در پس تجملات مخفی باشند .

انتخاب و اختیار

۳_آزاده ترین زندانی عالم که زندانبانان خود را اسیر و شیفته مرام خود ساخته بود ، امام هفتم ما شیعیان است که شرمنده اوییم چون به کوچک‌ترین بهانه‌ای، آزادگی را فراموش و زندان نفس سرکش را به انتخاب خود اختیار می‌کنیم  .

انتظار فرج

۴_سوءاستفاده از امید به ظهور مهدی موعود از زمان مختار ثقفی آغاز شد و تا زمان حاضر ادامه دارد و معیار تمییز مدعیان دروغین مهدویت از امیدواران راستین به آن و معتقدان صدیق آن، چگونگی انتظار فرج است. یکی با گشایش کار خلق ، منتظر فرج است و آن دیگری با گره زدن کار خلایق، خود را منتظر می‌خواند ولی واضح است که رفتار کدام ، رنگ‌وبوی فرج امام عصر ارواح من سواه فداه را دارد .

خداوند یکتا

۵_بعثت انسان کامل با صفاست
 حاصلش رحم و گذشت و هم وفا است 
او حبیب‌الله و محبوب تمام کائنات 
او نبی‌الله و او مرد خداست 

جایگاه بی حاصل

۶_امکانات همیشه موجب پیشرفت نیست و گاهی میان انسان‌ها ، بی‌ظرفیتی سبب می‌شود که صاحب یک امکانی، به وسیله همان امکان از توفیقات مهم و یا اهم بازمی‌ماند تا جایی‌که آرزو می‌کند ای‌کاش آن امکان برایش فراهم نبود، مثل داشتن یک ماشین پرسرعت برای یک احمق .

ریشه تکبر

۷_همای سعادت تنها بر شانه‌ای می‌نشیند که تبر بر دوش کشیده باشد و ریشه‌های درخت خودخواهی را زده باشد .

انکار حقیقت

۸_یکی از تفاوت‌های کودکان با سالمندان در این است که خردسالان ناتوانی‌های خود را نمی‌فهمند اما کهنسالان می‌فهمند که دیگر ناتوان‌اند. عجیب این است که اطرافیان، ناتوانی کودکان را درک می‌کنند و بدون چون‌ و چرا به حمایت آن‌ها برمی‌خیزند اما ناتوانی بزرگسالان همیشه مورد انکار است .

جهل انسان

۹_بعضی‌ها فقط نسبت ب خویشاوندان درجه یک خود سخاوتمند هستند و جالب است که این گروه همسر را خویشاوند درجه دو می‌دانند. آری روابط خانوادگی در کشور ما از این‌دست ننگ های موجه زیاد دارد .

زیبایی عشق

۱۰_قدرت، جاذبه دارد و زیبایی جذاب‌تر است . حال اگر قدرت و زیبایی که برخاسته از ظرافت و لطف است به‌هم آمیخته گردد، رؤیایی تحقق می‌یابد یا متولد می‌شود که جذابیت آن بی‌مثال است. قدرتمندان زیبا سرشت در آسمان ، عاشق عروج و در زمین، عاشق تلاش و در دریا غرق در عشق اند .

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش چهل و ششم)

توسط ادمین | چهارشنبه یازدهم خرداد ۱۴۰۱ | 21:29

خلقت علی

۱_علی همزاد تمام خوبی‌ها ست و اوج هنر خالق را در خلقت بی‌بدیل او، می‌توان به‌ وضوح مشاهده کرد. مولودی که کعبه برای ولادتش آغوش می‌گشاید و شهیدی که محراب میزبان خون فرق اوست .

حقایق مایه افتخار

۲_به چیزی افتخار کنید که حقیقتا مایه افتخار باشد و چیزهایی که حقیقتا مایه افتخار هستند یک نشانی مهم دارند و آن این است که وابستگان شما، نسل های بعد از شما و نوع بشر به این فضیلت در وجود شما افتخار کند نه آنکه از وجود آن شرمسار و خجالت زده باشد.

کربلا

۳_زینت پدر بودن ، یک افتخار زینب است
 مرهم پدر گشتن کار هر روز زینب است 
خونین‌ جگر شد از آن یک جرعه زهر ،که نوشید برادرش حسن
 زخم‌های بی‌شمار بر پیکر حسین، همگی زخم زینب است
 سردار کاروان اسیران کربلا دختر علی است 
هر که پرسید این رشیده نامش چیست همه گفتند زینب است 

زینب

۴_نور دو چشم علی و فاطمه، شمع شب خراب شد 
سرهای زخمی شدگان کربلا همه بر زانوی زینب است
 او وارث مادری است که ام ابی، لقب گرفت 
پس طبیب و پرستار بیمار کربلا فقط عمه جان زینب است
 طنین نعره‌ ی او برد آبروی یزید سیه روی را
 آن کس که گفت ندیدم به‌ جز زیبایی زینب است
 آن روز که مادر هجده‌ ساله اش پر کشید دل از جهان برید
 ایثار و عزم و اراده، عشق و وفا یادگار زینب است 

فرصت ها

۵_هر آبی سرابی و هر حقیقتی شبیهی دارد . حماقت است که وقت خود را صرف سراب کنیم درحالی‌که عطش ما تنها با آب سیراب می‌شود و نه سراب ،و این ابلهی هدم عاقبت نیکو است که شبیه یک حقیقت را به‌جای اصل آن حقیقت طلب کنیم. آنچه که از دست داده ایم فرصت هاست و آنچه که به دست آورده‌ایم حقیقت نیست .

غم دوری

من عاشق سبو شکسته‌ام 
دلبرا رحمی که کمر شکسته‌ام 
اکنون که ز پا فتاده ام تو بیا 
بنگر که زمین‌خورده‌ی پا شکسته‌ام 

چشم دل

۷_غفلت از امام حاضر از نظر غایب، ممکن است در زمان ظهور آن حضرت نیز ادامه داشته باشد. پس تنها کسانی فرج مولای مفترض الطاعه را ادراک می‌کند که در زمان غیبت کبرای یوسف فاطمه، حضورش را به چشم دل درک کرده باشند .

سقوط روح

۸_سلامتی چهار بخش است : سلامت جسم ، سلامت اندیشه ،سلامت گفتار ،سلامت رفتار 
و اصل وجود آدمی و حقیقت انسان که روح اوست ، محتاج به این چهار بخش است و در صورت فقدان هر کدام، این روح انسان است که مریض می‌شود و از حرکت به سوی تعالی و تکامل بازمی‌ماند یا حداقل از سرعت سیر او کاسته شده و حتی ممکن است از انسانیت سقوط کند .

بهانه

۹_وقتی‌که مبنای روابط و تعامل انسان‌ها طلبکاری ، گلایه و نق‌نق و غرغر شد، بهانه‌ها از در و دیوار می‌بارد. آنگاه کمترین دلیل در هر مسئله‌ای علت ابراز گلایه‌ای جدید و یا تجدید جنجالی کهنه و عامل نو شدن زخم‌های قدیمی می‌شود پس باید مبنا را عوض کنیم .

هوش و گوش بشر

۱۰_هنر انقلابی یعنی فریاد خلاقیت و ظرافت آزادگان نوع بشر در گوش همنوعان راضی شده به زندگی در تاریکی .
 

اشاره هایی کوتاه برای نظرهای بلند ( بخش چهل و پنجم)

توسط ادمین | یکشنبه یکم خرداد ۱۴۰۱ | 22:27

سرآغاز فصل

۱_وقتی کاری را آغاز می‌کنیم یعنی حالت قبلی را تغییر می‌دهیم ، پس آغاز، لحظه باشکوه تغییر است .برای شروع سال نو باید تغییر کنیم چون تا بهاری نشویم بهار نمی‌شود همچون امام هادی که گلی همیشه‌بهار بود .

کدامین قدم

۲_به‌نظر شما کدام قدم سخت‌تر است ؟ اولین قدم که محتاج شجاعت است یا دومین قدم که نیازمند استقامت ؟
به‌نظر من قدم دوم مشکل‌تر است چون در این قدم بسیاری از شجاعان از شجاعت خود پشیمان گشته‌اند و آرزو کرده‌اند که به‌جای ابراز شجاعت صبوری می‌کردند .

انسانیت

۳_ظهور امام‌زمان (ارواح من سواه فداه) لحظه پیدایش تمام حسن انسان کامل است و کمال انسان در عقلانیت اوست، پس لحظه‌ی ظهور هنگامه‌ی طلوع کمال عقل است .

قرب الهی

۴_قطب‌نمای وجود انسان که جهت‌یاب تمام اعضا و جوارح اوست ، همانا در دل و قلب آدمی است . حیف است که جهت این قطب‌نما را روی بی‌جهتی یا در جهات انحرافی تنظیم کنیم جهت درست سمت خداست .

علت و معلول

۵_ادراک واقعیت‌ها و درک صحیح از علت‌های آنان سبب می‌شود حرکت به سوی اهدافی که در آینده امید به تحقق آن را داریم کم‌هزینه‌تر و کم‌خطرتر و با آسیب کمتری به دست آید .

ضرورت علم

۶_مطالعه ی تاریخ بصیرت آفرین است .تاریخ هر علمی جزء ضروری و لازم همان علم است که باید مطالعه شود تا بتوان در یک علم ،عالم و متخصص شد .

نمایش زندگی

۷_هر خوبی پله‌ای برای خوبی‌های بالاتر و هر بدی سرسره‌ای به سوی بدی‌های پست‌تر است و زندگی نمایش هنرهای انسان است .نمایشی که خوبی‌ها و بدی‌ها پرده‌های گوناگون آن هستند .

حقیقت تاریخ

۸_در تاریخ زوایای پنهانی هست که باید با شکافتن عوامل وقایع به آن‌ها رسید. دلیل پنهان ماندن این زوایای مخفی در متن تاریخ، نوشته‌شدن تاریخ به دست قدرتمندان است اما قصه‌ها اگر غلوآمیز نبودند به حقایق نزدیک‌ترند .

طعم معنای عشق

۹_طعم عشق تلخ و ترش و شیرین است. تلخی آن به‌خاطر قهر معشوق ، ترشی آن به‌خاطر خشم معشوق و شیرینی آن به خاطره لبخند معشوق است.
 عشقی را برگزینید که شیرینی آن بر تلخی و ترشی آن غلبه داشته باشد آنگاه معنای عشق واقعی را خواهید چشید اما مراقب باشید که شورش را در نیاورید چون در طعم عشق جایی برای شوری نیست .

وسوسه ها

۱۰_حتی در زمان ظهور امام‌زمان ارواح من سواه ، خدا انسان‌ها در معرض تقاضاهای نفسانی و وساوس شیطانی قرار دارند و تا صبح قیامت جنگ بین حق و باطل در ضمیر هر انسانی پابرجاست و حتی در زمان ظهور حجت خدا ص باید از شر نفس به خدا پناه ببریم چه رسد به اکنون که ...

مشخصات وب
این وبلاگ توسط ادمین و با نظارت استاد محمد پیکری اداره می شود
آرشیو وب
  • آبان ۱۴۰۱
  • مرداد ۱۴۰۱
  • تیر ۱۴۰۱
  • خرداد ۱۴۰۱
  • اردیبهشت ۱۴۰۱
  • فروردین ۱۴۰۱
  • اسفند ۱۴۰۰
  • بهمن ۱۴۰۰
  • دی ۱۴۰۰
  • آذر ۱۴۰۰
  • آبان ۱۴۰۰
  • اسفند ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • خرداد ۱۳۹۹
  • فروردین ۱۳۹۹
  • اسفند ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
  • مهر ۱۳۹۸

B L O G F A . C O M

تمامی حقوق برای وب نوشت استاد محمد پیکری محفوظ است .